اگر از سمت یک دوست برای شما هدیه ای آورده شود، مطمئنا زمانی احساس احترام و ارزش خواهید کرد که آن هدیه در یک بسته بندی شیک و جذاب قرار گرفته باشد. در این صورت نه تنها احساس ارزشمندی خواهید داشت بلکه بیشتر از همه مشتاقید بدانید که محتوای این بسته بندی شیک و چشم نواز چیست. این در واقع مثالی بسیار ساده بود از اهمیت رابط کاربری یا همان User Interface که اختصارا به آن UI هم گفته می شود. اما UI اساسا چیست و چه نقشی در دنیای تکنولوژیک امروز دارد؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را به شکلی کاربردی با هم بررسی کنیم.

رابط کاربری با نوتیف های بصری جذاب تاثیر شگرفی در جذب مخاطب دارد

رابط کاربری چیست؟ و چه نقشی در جذب مخاطب دارد؟

رابط کاربری یک رابط بین سیستم و کاربر است که تعامل آن دو را ساده سازی کرده و باعث جذابیت سیستم مورد نظر برای مخاطب خواهد شد. بهتر است اینگونه بگوییم که UI در واقع ویترین کار شماست. سیستم های مختلف مانند وب سایت، نرم افزار و سیستم عامل ویندوز همگی دارای رابط کاربری هستند. هرچه UI مورد نظر دارای جذابیت بصری بیشتری باشد و کار کردن با سیستم را به میزان بیشتری تسهیل کند بی شک می توان طراح آن رابط را یک طراح موفق دانست. در ادامه انواع رابط های کاربری را بررسی خواهیم کرد پس همچنان همراه ما باشید.

رابط کاربری سایت چیست؟

تصور کنید در حال جستجوی یک متن یا عبارت در گوگل هستید و در نتیجه تعدادی سایت برایتان به نمایش در می آید. اغلب افراد به هنگام باز کردن سایت هایی که در نتیجه ی جستجو بالا آمده اند ابتدا به ظاهر سایت نگاه می کنند. اگر ظاهر سایت پیچیده و فاقد نوتیف های بصری جذاب باشد، کاربران در آن واحد سایت را فارغ از خوب یا بد بودن محتوای آن خواهند بست. رابط کاربری سایت باید به گونه ای باشد که باعث جذب کاربران شود. آنها باید بتوانند به راحتی با فضای سایت ارتباط برقرار کنند و در عین حال بتوانند دسترسی سریع به بخش های مختلف سایت داشته باشند.

داشتن User interface قوی تر شما را در صدر نتایج جستجو نشان خواهد داد

رابط کاربری موبایل چیست؟

حتما شما هم دیده اید که گاهی اوقات افراد از اینکه کار با موبایل شان سخت است می نالند. این یعنی موبایلی که آنها در اختیار دارند UI مناسبی ندارد. رابط کاربری موبایل باید سیستمی ساده و جذاب باشد که در عین سادگی کاربر را در خود غرق کند و کاربر از قابلیت های آن لذت ببرد.

رابط کاربری نرم افزار چیست؟

این چالش نیز بارها و بارها برای خود ما پیش آمده است که قصد یادگیری یک نرم افزار را نموده ایم اما به قدری بخش های مختلف آن پیچ در پیچ بوده که قید یادگیری را زده ایم و از نرم افزار خارج شده ایم. این موضوع نیز به رابط کاربری نرم افزار باز می گردد. اگر می خواهید نرم افزار یا اپلیکیشن با UI عالی داشته باشید سعی کنید آن را بیش از حد شلوغ نکنید، برای دسترسی به ابزارها راه های ساده پیش پای کاربر بگذارید، از رنگ و طرح های گرافیکی جذاب استفاده کنید، تحلیل رقبا را فراموش نکنید و دائما بازخوردهای کاربران را رصد کنید و سعی در ارتقای UI نرم افزار تان داشته باشید.

نتیجه گیری

در دنیای تکنولوژیک امروز سئو حرف اول را می زند. ارتباط UI و سئو همچون ارتباط حلقه های یک زنجیر است. پای صحبت صاحبان کسب و کارها که بنشینید متوجه می شوید تمام دغدغه آن ها ارتقای سئو می باشد. یکی از راه هایی که می توان سئو را به واسطه آن ارتقا داد بهبود رابط کاربری می باشد. زمانی که UI وب سایت، نرم افزار یا اپلیکیشن شما بهینه باشد کاربران جذب آن خواهند شد و ترافیک وبسایت شما بالا خواهد رفت. بنابراین برای بقا در دنیای رقابتی کسب و کارها باید دائما به فکر بهبود UI باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *